понеділок, 13 липня 2020 р.

Стан роботи педагогів Новоолександрівського ДНЗ «Малятко»


        Стан роботи педагогів Новоолександрівського ДНЗ «Малятко» щодо готовності дітей 5 – 6 років життя до навчання у школі
        Новоолександрівський дошкільний навчальний заклад «Малятко» відвідує 22 дитини, з них 10 дітей 5-6 річного віку. Зарахування дітей в ДНЗ здійснюється на підставі заяви батьків, медичної довідки про стан здоров’я дитини, свідоцтва про народження. Навчальний рік розпочинається 1 вересня і  закінчується 30 травня наступного року. З 01червня по 31 серпня у ДНЗ – оздоровчий період.
        Дошкільний заклад здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік та на період оздоровлення. План роботи схвалюється педагогічною радою та затверджується завідувачем закладу.
        Функціонує одна різновікова група. Діяльність ДНЗ у 2019-2020 н. р. спрямовувалась на чітке виконання основних вимог Закону України «Про дошкільну освіту» та іншої нормативної бази.
       Педагогічний коллектив нашого закладу пріоритетними напрямами освітньої діяльності вважав збереження здоров’я дітей дошкільного віку, актуалізацію итань безпеки життєдіяльності дошкільників, популяризацію обов’язкової дошкільної освіти для дітей 5-6 ти річного віку, працював в 2019-2020 навчальному році над такими  основними завданнями :
  • Продовження роботи щодо патріотичного виховання у контексті розвитку духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку шляхом застосування ефективних освітніх технологій.
  • Організовували роботу педагогічного колективу на забезпечення системного підходу до охорони життя і збереження здоров’я дітей дошкільного віку, у тому числі,  шляхом створення безпечного розвивального середовища та налагодження системи роботи з безпеки життєдіяльності з педагогами, дітьми і батьками.
  • Активізовували  роботу з підвищення інформаційної культури педагогів та удосконалення педагогічної компетентності, гуманістичного світогляду, опанування відповідних передових технологій, творчого підходу до дітей.
  • Формували у вихованців навички спілкування і ефективної взаємодії з іншими дітьми, дорослими людьми; 
  • Систематично підвищували фахову майстерність педагогічних працівників.

        Роботою  нашого закладу передбачено завдання – навчити дітей цінувати своє  здоров’я та життя в усіх його аспектах. Вихователі працюють над збалансованим розвитком кожної дитини.
        Основним акцентом у навчально-виховній роботі закладу була максимальна гуманізація педагогічного процесу. З цією метою застосовувалися різні форми роботи з дітьми: 
  • проведення підгрупових та індивідуальних занять; 
  • застосування інтегрованого підходу до навчання малюків;
  • організація експериментальної та пошуково-дослідницької діяльності, 
  • організація ігрової, трудової та самостійної діяльності.  
       Заняття планувалися з урахуванням розумового та фізичного навантаження, рівня розвитку дітей та їхнього психологічного віку. Для підготовки руки дитини до письма , став надійним помічником Робочий зошит 5+.Підготовка до школи  Упродовж року здійснювався моніторинг результативності навчально- виховного процесу . Оцінка результативності навчально-виховного процесу з дітьми 5 – 6 років здійснювалась відповідно до Базового компонента
дошкільної освіти (нова редакція) та програми «Дитина».
    Як видно з аналізу результативності навчально-виховного процесу дітей 5- 6 року життя  упродовж  року, дошкільники показали загалом достатній рівень знань.
       З метою удосконалення роботи та усунення недоліків було рекомендовано:
1.Поповнити ігровий матеріал у відповідності до Переліку підбора іграшок для дітей дошкільного віку.
2. Обладнати куточок для розвитку дітей згідно до вимог програми «Дитина».
3. Поновити та поновити дидактичний матеріал для індивідуальної роботи з дітьми на заняттях з логіко-математичного розвитку та в повсякденному житті.
4. Використовувати пошукові  і творчі  завдання ;
5. Здійснювати  особистісно-орієнтовний підхід до дітей під час надання нового та закріплення знайомого матеріалу; 
6. Проводити на індивідуальну роботу з слабшими дітьми.

       Якість дошкільної освіти визначається за численними параметрами, основними з яких є цілісний гармонійний розвиток дитини дошкільного віку  та її готовність до наступної ланки освіти – початкової школи і життя в сучасному соціумі. Отримати цілісне уявлення про рівень розвиненості та вихованості дитини і співвіднести  фактично досягнуті результати із очікуваними, що необхідно для коригувально-розвивальної роботи з дітьми, дає змогу кваліметричний підхід до організації освітнього моніторингу оцінювання якісних показників за допомогою кількісних балів. Крім того такий підхід сприяє створенню оптимальних умов для якнайповнішого розкриття потенційних можливостей кожної дитини.
    Упродовж  року велася поглиблена робота над мовленнєвим розвитком дошкільників відповідно до сучасних вимог з використанням інноваційних технологій. В результаті цієї діяльності вихователі почали активно впроваджували в роботу схеми-моделі для складання розповідей дітьми, елементи комунікативно-діяльнісної технології, використовувати твори
художньої літератури для розвитку мовлення дітей.
 За наслідками перевірки можна зробити висновок, що в групі приділяється належна увага реалізації завдань Базового компоненту відповідно до Програми розвитку і виховання дітей «Дитина», що позитивно впливає на всебічний розвиток вихованців. Навчально-виховна робота проводиться на достатньому науково-методичному та організаційному рівнях. Вихователі групи застосовують ігрові форми проведення занять та режимних моментів,
інтегрований підхід, що викликає інтерес у дітей, різнобічний підхід до надання дітям знань з певного розділу.
  Вихователі та помічник працюють у тісному контакті, що дає змогу проводити режимні моменти та весь виховний процес на достатньому рівні.
У групі створене належне розвивальне ігрове середовище відповідно до вікових та індивідуальних особливостей дітей. Документація групи відповідає вимогам діловодства.
 Педагогічний колектив втілює у життя державну політику в галузі дошкільної освіти. Управлінська діяльність адміністрації закладу спрямована на забезпечення гарантованого права громадян на отримання дітьми дошкільної освіти.
 Управлінська діяльність здійснювалась на засадах гуманних партнерських відносин, поваги та довіри до працівників.

 Аналізуючи планування роботи дошкільного закладу визначено, що такі його принципи як актуальність, конкретність, об’єктивність, динамічність дотримуються. Пріоритетні завдання пройшли через усі складові річного плану.
 Упродовж року проводився вибірковий контроль «Підготовка вихователя до робочого дня». Попереджувальний «Стан ведення ділової документації», «Готовність працівників до робочого дня», «Зміст та якість календарного планування».
   Методична робота з педагогічними кадрами у 2019/2020 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів, їхньої професійної компетентності, удосконалення роботи педагогічного колективу для ефективного впровадження програми виховання та навчання дітей «Дитина».
 Ці завдання вирішувалися у різноманітних формах, як традиційних, так і нетрадиційних.
   Упродовж року з метою підвищення кваліфікації педагогів та контролю за самоосвітою були проведені консультації  «Перспективне та календарне планування навчально-виховного процесу згідно програми: «Дитина»;          «Адаптація дітей до умов дошкільного закладу»;  «Умови формування духовної особистості дитини»; «Методика патріотичного виховання дошкільників»;  «Турбота про здоров’я дітей – найважливіше завдання педагогів »; «Активізація рухової діяльності дошкільнят»;  «Виховання ввічливості на особистому прикладі»; «Формування у дошкільників естетичного ставлення до природи»; «Сучасні підходи до організації навчально-виховного процесу».
     Це дало  змогу простежити рівень самоосвітньої діяльності педагогів, їх уміння працювати з методичною літературою, аналізувати певні питання, знаходити вірні рішення.
 Серед недоліків слід відмітити недостатній рівень упровадження інноваційних педагогічних технологій в освітній процес навчального закладу , недостатня робота по заповненню сайту  ДНЗ.
У системі проводилася робота з питання наступності дошкільного закладу та Новоолександрівською ЗОШ І – ІІІ ступенів. З дітьми старшого дошкільного віку  проводився цикл занять «Скоро  я піду до школи», створювались умови для розгортання творчої гри «Школа». Ці заходи сприяли підвищенню психологічної та мотиваційної готовності майбутніх школярів до навчання.
Для підвищення професійного рівня вихователів по підготовці дітей до школи були проведені консультації, оформлена виставка методичної літератури. Завідувачем відстежувалася результативність навчання випускників закладу та адаптація до умов школи . Змістовна робота проводилась з усіма батьками дошкільного закладу. Так, велика увага приділялась організації роботи щодо попередження дитячого травматизму і укріпленню здоров’я дітей; розвитку екологічної свідомост і розвитку мовлення. Батьки були гостями і учасниками спільних розваг та свят, брали участь в тематичних виставках спільних робіт з дітьми. У цілому робота з батьками проводилась на достатньому рівні .
 У навчальному закладі створені умови для розвитку, навчання і виховання дітей. Групові приміщення забезпечені необхідним обладнанням, іграшками, посібниками, навчально-методичною літературою згідно з Типовим переліком обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок. У кімнатах дотримується температурний режим, виконуються
правила техніки безпеки. Єдиною проблемою вже який рік залишається обладнання спортивного майданчика. 
  Територія дошкільного закладу відповідає санітарним нормам,постійно знаходиться в чистоті. Заклад має огорожу, зеленні насадження, квітники. Інтер’єр приміщення, постійно оновлюється, відповідає санітарно- гігієнічним і художньо-естетичним вимогам. Стіни коридору, приймальні закладу прикрашають вироби, зроблені вихователями, національна 
символіка, живі квіти та виставки дитячих робіт.


Завідувач ДНЗ «Малятко»: Н.В.Петренко

Немає коментарів:

Дописати коментар